Bevezető:
Az OpenSim egy online virtuális világ, ami a SecondLife-on alapszik, viszont teljesen szabadon felhasználható. Az ELTE szerverein létrehoztunk egy saját teret, amibe bárki szabadon regisztrálhat és beléphet. A projekt elsődleges célja hogy a felületen keresztül játékos módon ismerjék meg a programozás alapjait a fiatalok.
Hogyan használjuk:
A regisztráció az alábbi oldalon érhető el:
http://wilearn.inf.elte.hu/opensimreg/
Az adatok elküldése után a megadott email címre érkezik egy levél a jelszóval és a belépéshez szükséges URL-el.
A belépéshez először telepíteni kell egyet a támogatott kliensek közül, általában a Firestorm Viewer vagy az Imprudence a preferált.
Imprudence
Letölthető az alábbi linken (a megfelelő operációs rendszer szerint):
http://wiki.kokuaviewer.org/wiki/Imprudence:Downloads
Belépés első alkalommal
Az Imprudence megnyitása után az alsó részen található ‘Grid Manager’ gombra kattintva adhatjuk hozzá az ELTE címét
A felugró ablakban az ‘Add New Grid’ lehetőségre nyomva írjuk be az emailben kapott címet a ‘Login URI’ mezőbe, ezután a ‘Get Grid Info’ gomb megnyomásával a ‘Login page’ sor is kitöltődik.
Ezt az ablakot bezárhatjuk, majd ismét az alsó részen a ‘Grid’ listából válasszuk ki a megadott nevet. Ezután a keresztnév és vezetéknév, valamint a jelszó megadásával be is léphetünk.
A felület ismertetése
A legtöbb játékhoz hasonlóan a WASD gombokkal és az egér segítségével mozoghatunk. Viszont előfordulhat, hogy a belépés után rögtön a chat ablak az aktív, így a mozgás helyett ide kerülnek a lenyomott gombok. Ezt a bal alsó szövegbuborék vagy esc gomb megnyomásával zárhatjuk be. A chateléshez ugyanerre a gombra nyomva térhetünk vissza, és a megosztott üzeneteket a szerverre csatlakozott résztvevők láthatják.
A tárgyak nagy részét használni is lehet, a gombokat bal gombbal nyomhatjuk le, illetve egyes kockákat szintén a bal gombbal húzhatunk el, viszont több lehetőséget érhetünk el a jobb egérgombot használva. A székekre például így ülhetünk le, illetve ugyanígy állhatunk fel, valamint további információkat és szerkesztési lehetőségeket is elérhetünk.
Ha nehézséget okoz a felület használata, érdemes egy publikus SecondLife szerveren segítséget kérni, ahol mindig akadnak tapasztalt játékosok. Egy bemutató ezzel kapcsolatban itt látható:
Új tárgyak létrehozása és fejlesztés
A tárgyak készítése primitív formák összeillesztésével zajlik, vagyis téglatesteket, gúlákat, gömböket és hengereket használhatunk, illetve ezeknek a torzított és transzformált változatait. A felületükhöz textúrákat is feltölthetünk, illetve a primitívek “tartalom” mezőjére kattintva illeszthetünk hozzájuk szkripteket.
A SecondLife-ra kifejlesztett LSL (Linden Scripting Language) használható az OpenSim világán belül is, hogy interaktív műveleteket csatolhassunk a tárgyakhoz.
Egyéb technikai kérdéssel keressenek bármikor: